4 sfaturi pentru a canta cu gatul relaxat si deschis

Ti se intampla ca atunci cand canti, sa canti relaxat o vreme, sunetul sa iasa cu usurinta, apoi gradual sa devii mai tensionat si sa canti cu un efort mult mai mare si rezonanta mai mica?

Si eu patesc asta cand exersez, mai ales pe note inalte.
Din pacate, subconstientului nostru ii este teama de notele inalte, iar mecanismul intuitiv este de a incorda muschii fetei si ai gatului, iar sunetul, dar si corzile noastre vocale au de suferit.

Din fericire, am 4 sfaturi miraculoase care iti vor duce gatul in pozitia standard, deschisa si relaxata in cateva secunde. Le poti folosi oricand simti ca ti-ai tensionat muschii fetei si ai gatului si nu poti reveni in pozitia naturala.

1. Respira adanc

Opreste-te. Respira adanc. Maseaza-ti fata si gatul. Daca faci ceva gresit si iti dai seama, e foarte important sa te opresti, sa te detasezi emotional de situatie si sa incerci sa te relaxezi.

2. Ridica pometii

Muschii zigomatici sunt interconectati cu palatul moale din spatele gurii. Pentru a crea spatiu si relaxare in spatele gurii si in gat palatul moale trebuie ridicat, iar un mic zambet, ca atunci cand ai mirosit un parfum placut, ajuta in acest scop. Atentie, un zambet prea mare poate duce la mai multa tensiune.

3. Inspira pe litera K

Inspira pe K. Asta va aduce o senzatie de deschidere in spatele gurii, va ajuta la ridicarea palatului moale si la relaxarea gatului. Senzatia este ca cea din reclamele la dropsuri mentolate.
Atentie, aerul inspirat pe gat trebuie sa sune nerestrictionat. Daca suna ca Darth Vader, inseamna ca astupam gatul cu baza limbii.

4. Vocala Ă

Spune vocala „ă” ca atunci cand vorbesti. Vocala „ă” echilibreaza si deschide gatul si spatele gurii si te ajuta, impreuna cu celelalte sfaturi, sa revii la setarile din fabrica si sa renunti la tensiune.
Sper ca te-au ajutat aceste informatii! Te salut!

George Simion
Vocal Chief