Cum te ajuta respiratul abdominal, la cantat si in viata

Respiratul corect pentru cantat presupune o respiratie abdominala, care ne permite sa respiram mai adanc si sa umplem plamanii cu aer mai profund. Atunci cand ne folosim muschii abdomenului, aerul se va duce tot in plamani, dar ii vor face loc diafragmei sa coboare mai jos, lucru care o sa-ti permita sa respiri pana la capat, nu doar in zona toracelui.

Bebelusii respira natural abdominal. Si iti reamintesc ca noi am fost toti bebelusi, deci sa respiri corect si profund abdominal este o setare din fabrica la oameni.

Si atunci, ce se intampla? De ce ajungem sa nu mai respiram profund?

Situatiile de stres din viata de zi cu zi semnaleaza sistemului nervos autonom ca suntem in pericol. Iar viata moderna a adus, pe langa beneficii, un stil de viata in care stresul devine cronic. Suntem in permanenta stresati.

Atunci cand sistemul tau nervos crede ca este in pericol, semnaleaza respiratiei sa devina mai scurta si mai sacadata. Acest tip de respiratie devine un obicei pentru omul modern, care nu mai respira profund.

Care este impactul?

Celulele nu se mai oxigeneaza suficient, creierul nu se mai oxigeneaza suficient si devenim obositi, ineficienti si in timp ne imbolnavim. Pentru ca anumite rotite din mecanismul corpului nostru, care este un ansamblu de materie si energie, scartaie.

Din punct de vedere al cantatului, o respiratie scurta si sacadata n-o sa-ti permita sa-ti creezi un sunet plin, carnos si cu rezonanta. Vocea va suna tremurata si fara vlaga.

Stii atunci cand auzi pe cineva la karaoke ca are emotii, ii tremura vocea si nu reuseste sa capete un timbru placut?

Cand vrem sa cantam in fata oamenilor dar avem emotii, sistemul nervos percepe ce facem ca un pericol si revine la respiratia aceea de pericol: scurta si sacadata. Nu reusim sa sustinem suficient de bine sunetele si asta ne face sa nu cantam cum ne dorim.

Si este un cerc vicios care se alimenteaza singur: canti pe scena, ai emotii, respiratia nu te ajuta si atunci canti prost. Faptul ca ai cantat prost, apoi, iti creaza convingerea ca tu ai emotii cand canti in fata oamenilor. Si cand se intampla asta din nou, iar ai emotii, respiratia pica, gatul se usuca si iar canti prost.|

Ca sa previi asta, te ajuta foarte mult sa-ti creezi memoria musculara, adica obiceiul, de a respira corect. Asta se face prin multa repetitie zilnica. Iti voi explica pe larg mai multe tipuri de respiratie si cum te ajuta, in cartea pe care urmeaza s-o lansez, „Capata Incredere in Vocea Ta!”

Pana atunci, iti recomand sa faci zilnic exercitiul din video-ul de mai jos, in care iti explic cel mai simplu exercitiu de respiratie si cum sa respiri abdominal: